Publicerad: 2015-08-14 | Uppdaterad: 2020-01-23
InsureSecs kunskapstest kan genomföras även innan någon är yrkesverksam försäkringsförmedlare, t.ex. under tiden som man är trainee, arbetar som assistent eller är under utbildning. Det kan också vara så att man arbetat hos försäkringsbolag och som sådan varit certifierad.
För att bli licensierad försäkringsförmedlare hos InsureSec måste du ansöka om detta. Det gör du genom att ändra eller komplettera svar på yrkesrelaterade frågor på Mina sidor. Glöm inte att också ange var du jobbar och vem som ska vara fakturamottagare. Ändra eller komplettera svar på ID- och yrkesuppgifter:
Ändra eller komplettera svar på allmänna frågor:
Spara dina svar och avvakta handläggning. Normal handläggningstid är två veckor. Krav för licens
Du kan läsa mer om vad InsureSecs branschreglering innebär och vilka konsekvenser som kan följa av att bryta mot InsureSecs avtal & regelverk. Att vara licensierad hos InsureSec är förenat med en löpande årsavgift. Visa information om kostnader och fakturering.
Du finner samma information som ovan i .pdf:en nedan. |
Denna text handlar om: licens praktisk vägledning webb & system
Klicka på ett ämnesord för att visa fler artiklar som handlar om ämnet.